We hebben onze firmanaam te danken aan de Latijnse vertaling voor hoog (=Altus). ALTUS betekent op zijn Brugs ook ‘Ben je al thuis’, dat is iets wat we dadelijk in onze winkel horen van klanten. Ons bedrijf bestaat inmiddels ruim 20 jaar (sinds januari 2000). Voorheen was onze zaakvoerder gedurende 9 jaar werkzaam bij de firma Altrex waar hij ruime ervaring en kennis opdeed. Wij zijn, naast fabrikant en groothandel, ook webwinkelier en retailer met 1 winkel in Brugge. Dit betekent dat we ervaring hebben op zowel de inkoopkant alsook de verkoopkant. We weten ook goed wat de consument zoekt en verwacht. Deze eigenschappen leiden ertoe dat we een betere verkoop kunnen realiseren.
Wij kunnen inderdaad laten leveren op een ander adres dan het facturatieadres. Bij jouw bestelling kan je jouw adres veranderen naar het leveringsadres. Jouw factuuradres blijft dan wel het eerst ingevuld adres van jouw account. Wij kunnen bijvoorbeeld een ladder of een steiger rechtstreeks op de werf leveren. Wel moet er bij deze levering voordien afgesproken worden hoe de betaling zal gebeuren.
De leveringstermijn is gemiddeld 3 werkdagen na bestelling. Wij leveren alle werkdagen in de provincies Antwerpen, Limburg, Brussel, Vlaams Brabant, Waals Brabant, Henegouwen, Oost-en West-Vlaanderen. In de provincies Namen, Luik en Luxemburg gebeurd dit na afspraak (dit is een regio waar wij niet zo vaak leveren) en dus niet binnen de 3 werkdagen tenzij anders is overeengekomen. Natuurlijk kunnen wij meestal sneller leveren op aanvraag. Wij hebben 98 % van het materiaal dat op onze website staat op voorraad. Wij rijden met eigen transporteurs, dus de chauffeur die bij jouw langs komt is in dienst bij onze firma. Let op: weekends en feestdagen zijn wij gesloten en zal je bestelling de eerst volgende werkdag verwerkt worden.
Vanaf 99 euro excl. BTW zal uw bestelling zonder bijkomende kosten geleverd worden. Tussen 0,01 en 98,99 euro excl. BTW brengen wij uw bestelling tegen een kleine vergoeding van 22 euro excl. BTW transportkosten in rekening. Eén bestelling met 2 verschillende leveringsadressen is toegestaan. Als de bestelling onder de 99 euro excl. BTW valt per adres dan zullen wij hiervoor extra kosten (zoals hierboven) aanrekenen. Buiten België zal uw bestelling vanaf €1499 excl. BTW gratis geleverd worden.
Jouw bestelling kan volledig worden geannuleerd voor verzending. Indien jouw bestelling in behandeling is op het moment van jouw aanvraag, kan de verzending niet worden tegengehouden. Daarom verzoeken wij jou het pakket te weigeren bij aflevering door de transporteur zodat het teruggezonden zal worden. Zodra het geweigerde pakket bij onze After Sales Service is geregistreerd, zal je een bevestigingsmail ontvangen. Op dat moment kan je de terugbetaling aanvragen. Voordat jouw bestelling verwerkt is, kan je jouw bestelling volledig annuleren door een e-mail te sturen naar klantendienst@altus.be
Als je jouw bestelling na levering nog wenst te annuleren, dan zullen wij de eventuele transport kosten toch aanrekenen aan 22 euro excl. BTW voor de levering en 22 euro excl. BTW voor de terughaling. Als je zelf het artikel terugbrengt (dus zelf de transport doet) dan rekenen wij dat uiteraard de retourkosten niet aan. Reeds betaalde goederen worden enkel via overschrijving teruggestort. Een annulering na levering is mogelijk tot 3 dagen na de levering en moet ongebruikt en in de originele verpakking zitten.
Je kan een product omruilen naar een ander product dat meer of minder kost. Per omruiling zal er een vergoeding van 22 euro (excl. BTW) voor extra transport aangerekend worden. Indien je het product zelf binnenbrengt zal deze retourkost uiteraard niet aangerekend worden. Het gaat ons louter over de transportkost. Voor 1 product moeten wij namelijk 2 keer rijden. Indien een product verkeerd geleverd is door ons, dan zal er uiteraard geen extra kosten aangerekend worden. Een omruiling na levering is mogelijk tot 3 dagen na de levering en moet ongebruikt en in de originele verpakking zitten. Een omruiling melden gebeurd enkel via het mailadres klantendienst@altus.be
Kies aan het einde van je bestelling de functie betalen per « overschrijving » en wij geven je een overzicht van uw bestelling, evenals de gegevens van onze rekening en de referentie van de overmaking. U kunt alle informatie van uw betaling uitprinten en het geld overmaken (waarbij u het referentienummer op de bankopdracht aangeeft). Het geld staat binnen drie dagen op onze rekening en wij sturen je bestelling op.
Voor de meeste van onze professionele producten is er 5-10 jaar garantie voorzien, dit staat telkens bij elk artikel vermeld. In geval van garantie kan u uw artikel binnenbrengen. Indien er geen garantie is, kan u uw product binnenbrengen en herstellen wij het (tegen vergoeding). Weliswaar allemaal na correcte afspraak voordien. Onze leveranciers/ fabrikanten besluiten wat er in garantie is. Wij beslissen dat niet.
Wij hebben 95% van alle artikels op voorraad staan. Indien niet op voorraad zullen we asap contact met u opnemen om te kijken wat mogelijk is. Bij onze leveranciers hebben wij een garantie dat het materiaal binnen de 15 werkdagen leverbaar is.
Altus tracht u de aantrekkelijkste prijzen aan te bieden. Als u een product ergens anders goedkoper kan vinden, kan u dat aan ons laten weten. Als gevolg van de activiteiten van Altus door heel Europa is het terugbetalen van het prijsverschil niet mogelijk. Wij trachten wel zo goed mogelijk aan de verwachtingen te voldoen.
Op onze website kan u een pagina vinden met technische informatie over het product, waarin wij de belangrijkste eigenschappen van elk product aangeven. Deze technische informatie komt direct van onze partners of leveranciers.
Wanneer u een bestelling valideert, door een betaalwijze te kiezen, is de koop gesloten (akkoord over koopwaar en prijs). Wij valideren uw bestelling door u de koop mede te delen, middels het sturen van een bevestiging. Als de prijzen na uw bestelling dalen, kunnen wij u in geen geval het verschil terugbetalen (volgens het zakenrecht). Als de prijzen stijgen, kunnen wij u echter ook geen hogere prijs laten betalen.
De gebruiker start zijn barcode reader software op zijn mobiele telefoon en richt met de camera van zijn telefoon op de QR-code tot die volledig in beeld is. De software registreert automatisch de inhoud van de QR-code. De QR-code wordt door de QR code reader automatisch herkent en direct omgezet in bijvoorbeeld een internetadres.
Deze methode met QR-codes bespaart gebruikers het moeizaam op een telefoon intypen van een internet adres. De QR-code kan nagenoeg op ieder materiaal worden gedrukt en zijn zo gemakkelijk te gebruiken op visitekaartjes, in advertenties, op T-shirts, entreekaartjes, enzovoort.
Altus.be beschikt over haar eigen klantenservice waar je met al je vragen terecht kunt. Medewerkers van verschillende gespecialiseerde afdelingen kunnen je vraag vaak direct beantwoorden. Tijdens onze openingsuren zal je vrijwel meteen te woord worden gestaan. Het telefoonnummer van onze klantenservice is 050 314129.
Altus.be reageert snel op vragen via e-mail. Tijdens onze openingsuren kun je binnen 24 uur een inhoudelijke reactie van ons verwachten: info@altus.be.
Correspondeer je liever per post? Dat kan! Altus reageert zo snel mogelijk op jouw brieven. Gewoonlijk kan je binnen drie werkdagen een inhoudelijke reactie van ons verwachten. Je kan jouw brieven richten aan:
Bij Altus.be draait alles om tevreden klanten. Mocht je toch een slechte ervaring hebben met onze service, dan horen wij dit graag. We doen er dan alles aan om je alsnog tevreden te stellen. Je kan je klacht richten aan de afdeling Klantenservice. Je krijgt altijd binnen 1 week uitsluitsel over je klacht. Ben je niet tevreden met het antwoord van onze klantenservice, dan kan je je klacht richten aan de teamleider Klantenservice. Dit kan uitsluitend schriftelijk:
ALTUS nv T.A.V Dhr. C. Strubbe Kolvestraat 5 8000 Brugge
Heb je suggesties hoe wij je beter van dienst kunnen zijn? Laat het ons weten, bij voorkeur per e-mail. Altus verbetert zijn dienstverlening voortdurend en stelt je reactie daarom enorm op prijs.
Altus is niet bang voor lastige vragen. Onze klantenservice staat klaar om je snel en adequaat te ondersteunen en uiteraard zijn we goed bereikbaar. Onze medewerkers hebben bovendien uitgebreide praktijkervaring met alle producten die we verkopen. Je kan ons bereiken via e-mail, telefoon en post. Daarnaast kan u natuurlijk langskomen in onze winkel in Brugge.
Een reformladder is een ladder die kan staan in trapladderstand of die kan gebruikt worden als uitschuifbare ladder (rechte ladder).
Een schuifladder kan niet in reformstand staan!
Een ladder met touw (touwoptrek) is een ladder voorzien van een touw met een katrolsystemen, deze ladders kunnen 2 of 3-delig zijn. Er bestaan ook 3-delige touw optrek ladders waarvan er 1 stuk ladder manueel te plaatsen is en het tweede stuk op te trekken met een touw.
Een multifunctionele ladder is een ladder die in verschillende standen kan geplaatst worden. Van deze ladder zijn er veel verschillende uitvoeringen al dan niet met steigerstand, trapladderstand, trappenstand, refromstand, schuifladderstand, …
Een telescoopladder is een ladder die in of uit elkaar kan schuiven van een zeer kleine geheel naar een lange ladder of trapladder.