Veelgestelde vragen
FAQ - Wie zijn wij ?
De naam ALTUS staat in het Latijns voor hoog, vandaar hebben wij onze firma naam te danken. Ons bedrijf bestaat inmiddels ruim 17 jaar. (sinds januari 2000)
Voorheen was onze zaakvoerder werkzaam gedurende 9 jaar bij de firma Altrex alwaar hij de ruime ervaring en kennis opgedaan heeft. Bekijk onze winkel via google maps door HIER te klikken.
Wij zijn, naast fabrikant en groothandel, ook webwinkelier en retailer met 1 winkel in Brugge. Dit betekent dat we op zowel de inkoop kant alsook de verkoopkant onze ervaringen hebben en goed weten wat de consument zoekt en verwacht. Deze eigenschappen leiden ertoe dat we een betere verkoop kunnen realiseren, maar ook minder voorraad hebben van relatief slechtlopende producten.
Ons motto en streefdoel :
Kwaliteit
Service
Stock
Garanties
Scherpe prijzen
Klant tevredenheid
Dienst naverkoop
FAQ - ONS ADRES :
ALTUS
Firma naam : ALTUS NV
Wij zijn gelegen op het industriepark
"DE BLAUWE TOREN "
Straatnaam : MONNIKENWERVE 38
Postcode : 8000
Stad : BRUGGE
Tel.: 050/31.41.29
Fax : 050/31.90.35
FAQ - Bestellen en betalen
Welke betaalmogelijkheden worden geaccepteerd ?
Bij levering aan de chauffeur :
- Met cash of Cheque
- Met bancontact Maestro of Mastercard of Visa (mobile unit)
- Overschrijving voor levering (gegevens terug te vinden op uw online bestelbon)
- Voor klanten is 30 dagen factuur mogelijk (enkel professioneel)
Bij afhaling in onze showroom :
- Bancontact
- Cash
- Voor klanten is 30 dagen factuur mogelijk (enkel professioneel)
Hoe te betalen via overschrijving ?
Kies aan het einde van uw bestelling de functie betalen per « overschrijving » en wij geven u een overzicht van uw bestelling, evenals de gegevens van onze rekening en de referentie van de overmaking. U kunt alle informatie van uw betaling uitprinten, het geld overmaken, waarbij u het referentienummer op de bankopdracht aangeeft. Het geld staat binnen drie dagen op onze rekening en wij sturen uw bestelling op.
Hoe kan ik me inschrijven ? Hoe een toegangscode te ontvangen ?
U kiest zelf uw toegangscode bij uw eerste bestelling. Klik bovenaan rechts «nog niet geregistreerd » op « Klik hier om uw gegevens in te voeren » en voer uw gegevens in. Hierna kunt u uw toegangscode kiezen.
FAQ - Producten en voorraad
voorraad
Wij hebben 95% van alle artikels op voorraad staan. Indien niet op voorraad kunnen wij dit binnen de 24 uur staan hebben .
Bij manco stock bij onze leveranciers hebben wij een garantie dat het materiaal binnen de 15 werkdagen leverbaar is .
Wat is de prijspolitiek van Altus ?
Altus tracht u de aantrekkelijkste prijzen aan te bieden.
Als u een product ergens anders goedkoper vindt, kunt u ons dat laten weten. Als gevolg van de activiteiten van Altus door heel Europa is het terugbetalen van het prijsverschil niet mogelijk. Maar wij trachten zo goed mogelijk aan uw verwachtingen te voldoen.
Waar komen de producten vandaan ?
Altus koopt zijn producten op de Europese markt. Het gaat om merkproducten die in heel Europa fabrieksgarantie hebben.
Hoe kan ik technische informatie over de producten vinden ?
Op onze website vindt u een pagina met technische informatie over het product, waarin wij de belangrijkste eigenschappen van elk product aangeven. Deze technische informatie komt direct van onze partners of leveranciers.
Wat gebeurt er als de prijs verandert ?
Wanneer u een bestelling valideert, door een betaalwijze te kiezen, is de koop gesloten (akkoord over koopwaar en prijs). Wij valideren uw bestelling door u de koop mede te delen, middels het sturen van een bevestiging.
Als de prijzen na uw bestelling dalen, kunnen wij u in geen geval het verschil terugbetalen, volgens het zakenrecht. Als de prijzen stijgen, kunnen wij u echter ook geen hogere prijs laten betalen.
FAQ - GRATIS levering
Minimum order bedrag
FAQ - Annuleren en terugbetalen
Ik wens mijn bestelling in zijn geheel te annuleren.
Uw bestelling kan volledig worden geannuleerd voor verzending.
Indien uw bestelling in behandeling is op het moment van uw aanvraag, kan de verzending niet worden tegengehouden. Daarom verzoeken wij u het pakket te weigeren bij aflevering door de transporteur zodat het teruggezonden zal worden.
Zodra het geweigerde pakket bij onze After Sales Service is geregistreerd, zult u een bevestigingsmail ontvangen, op dat moment kunt u de terugbetaling aanvragen.
Voordat uw bestelling verwerkt is kunt u uw bestelling volledig annuleren met ons een email te sturen naar [email protected]altus.be
Annuleren na levering
Als je uw bestelling na levering nog wenst te annuleren, dan zullen wij de eventuele transport kosten toch aanrekenen aan 15 euro incl.BTW voor de levering en 15 euro incl.BTW voor de terughaling. uiteraard als U ze zelf terugbrengt het transport doet, dan rekenen wij dit niet aan.
Reeds betaalde goederen worden enkel via overschrijving teruggestort !
Een annulering na levering is mogelijk tot 3 dagen na de levering en moet ongebruikt in de originele en verpakking zitten.
FAQ - Omruilen
Omruilen naar ander product
Een product omruilen naar een ander product die meer of minder kost :
Per omruiling zal er een vergoeding van 25 euro (incl.BTW) voor extra transport aangerekend worden.
Indien u het product zelf binnenbrengt zal deze uiteraard niet aangerekend worden .
Het gaat ons louter over de transportkost ! Voor 1 product moeten wij dus 2 keer rijden !
Indien een product verkeerd geleverd is door ons, dan zal er uiteraard geen extra kosten aangerekend worden !
FAQ - Garantie
Hoe verloopt de garantie ?
- Voor de meeste van onze professionele producten is er 5-10 jaar garantie voorzien, dit staat trouwens bij elk artikel vermeld.
- In geval van garantie halen wij uw artikel op en leveren dit franco terug.
- Indien geen garantie, halen wij tegen vergoeding op en herstellen wij tegen vergoeding om dan terug tegen vergoeding te leveren.(weliswaar allemaal na correcte afspraak voordien)
- Onze leveranciers - fabrikanten besluiten wat er in garantie is, niet wij !
FAQ - Contact
Contact opnemen
Altus.be is niet bang voor lastige vragen. Onze klantenservice staat klaar om je snel en adequaat te ondersteunen, en uiteraard zijn we goed bereikbaar. Onze medewerkers hebben bovendien uitgebreide praktijkervaring met alle producten die we verkopen.
Je kunt ons bereiken via email, telefoon, post en fax. Daarnaast kan je natuurlijk langskomen in onze winkel.
CONTACTINFORMATIE :
ALTUS nv
Monnikenwerve 38-40
8000 Brugge
Tel.0032(0)50314129
Mobiel 0475228689
Fax 0032(0)50319035
email [email protected] of klik hiernaast altus.be
Bank gegevens :
KBC BANK GEGEVENS VAN ALTUS:
Rekening nummer 475-1164341-66
BIC: KREDBEBB
IBAN: BE07 4751 1643 4166
BTW / Ond.nr. :
RPR Brugge
BTW / Ond.nr. 0467 003 827
Via telefoon
Altus.be beschikt over haar eigen klantenservice waar je met al je vragen terecht kunt. Medewerkers van verschillende gespecialiseerde afdelingen kunnen je vraag vaak direct beantwoorden. Tijdens onze openingsuren wordt je vrijwel meteen te woord gestaan. Het telefoonnummer van onze klantenservice is 050 314129
Via email
Altus.be reageert snel op vragen via e-mail. Tijdens onze openingsuren kun je binnen 4 uur een inhoudelijke reactie van ons verwachten. Vul direct ons online contact-formulier in. of via [email protected]
Per fax
Je kunt vragen of opmerkingen ook faxen. Tijdens onze openingstijden kun je binnen vier uur een inhoudelijke reactie van ons verwachten. Ons faxnummer is 050 319035.
Per post
Correspondeer je liever per post? Dat kan! Altus.be reageert zo snel mogelijk op uw brieven. Gewoonlijk kun je binnen drie werkdagen een inhoudelijke reactie van ons verwachten. Je kunt uw brieven richten aan:
ALTUS nv
Monnikenwerve 38-40
8000 Brugge
Klachten
Bij Altus.be draait alles om tevreden klanten. Mocht je toch een slechte ervaring hebben met onze service, dan horen wij dit graag. We doen er dan alles aan om je alsnog tevreden te stellen. Je kunt je klacht richten aan de afdeling Klantenservice. Je krijgt altijd binnen 1 week uitsluitsel over je klacht.
Ben je niet tevreden met het antwoord van onze klantenservice, dan kun je je klacht richten aan de teamleider Klantenservice. Dit kan uitsluitend schriftelijk:
ALTUS nv
T.A.V Dhr. C. Strubbe
Monnikenwerve 38-40
8000 Brugge
Suggesties
FAQ - Openingsuren
OPENINGSUREN WINKEL
De online shop blijft altijd open en de leveringen gaan altijd door ook tijdens vakantieperiodes !
Onze fysieke winkel is gesloten van donderdag 20 juli 2017 t.e.m Zondag woensdag 2 augustus 2017 !
Maandag | 8.00 - 12.30 uur | 14.00 - 17.30 uur |
Dinsdag | 8.00 - 12.30 uur | 14.00 - 17.30 uur |
Woensdag | 8.00 - 12.30 uur | 14.00 - 17.30 uur |
Donderdag | 8.00 - 12.30 uur | 14.00 - 18.00 uur |
Vrijdag | 8.00 - 12.30 uur | 14.00 - 17.30 uur |
Zaterdag | Na afspraak | 050/31.41.29 of mobiel 0475/22.86.89 |
Zondag | gesloten |
De openingsuren van onze winkel verschillen met de bereikbaarheid van onze klantenservice.
Wij zijn gesloten op zaterdag, zon- en feestdagen.
Wij leveren niet uit op zaterdag, zondag en feestdagen !
Ons adres:
Altus nv
Monnikenwerve 38
8000 Brugge
Tel.: 050314129
Bereikbaarheid klantenservice
Onze klantenservice is bereikbaar via telefoon en e-mail op de volgende tijden:
Bereikbaarheid klantenservice | ||
---|---|---|
Maandag | 7.00 - 22.00 uur | |
Dinsdag | 7.00 - 22.00 uur | |
Woensdag | 7.00 - 22.00 uur | |
Donderdag | 7.00 - 22.00 uur | |
Vrijdag | 7.00 - 22.00 uur | |
Zaterdag | 9.00 - 17.30 uur | |
Zondag | Gesloten |
FAQ - Aflevering
Leveren op een ander adres, kan dit ?
Wij kunnen idd op een ander adres leveren dan het facturatieadres.
Bij stap 3 van uw bestelling kan je uw adres veranderen naar het leveringsadres, uw factuuradres blijft dan wel het eerst ingevuld adres van uw account.
Wij kunnen bijvoorbeeld een ladder of een steiger rechtstreeks op de werf leveren.
Wel moet er bij deze levering voordien afgesproken worden hoe de betaling zal gebeuren.
Leveringstermijn
De leveringstermijn is gemiddeld 3 werkdagen na bestelling .
Wij leveren alle werkdagen in de Provincie’s Antwerpen,Limburg, Vlaams Brabant, Waals Brabant, Henegouwen, Oost en West Vlaanderen
In de provincie’s Namen, Luik en Luxemburg gebeurd dit na afspraak (dit is een regio waar wij niet zo vaak leveren) dus niet binnen de 3 werkdagen tenzij anders is overeengekomen !
Natuurlijk kunnen wij meestal sneller leveren op aanvraag !
Wij hebben 98 % van het materiaal dat op onze website staat voorraad steken !
Wij rijden met eigen transporteurs, dus de chauffeur die bij u langs komt is in dienst bij ons op de firma !
FAQ - QR code
Hoe werkt een QR code
WAT IS EEN QR CODE?
QR (Quick Respons) eis een barcode die ingescand kan worden met de camera van uw mobiele telefoon.
HOE WERKT DE QR-CODE?
De gebruiker start zijn barcode reader software op zijn mobiele telefoon en richt met de camera van zijn telefoon op de QR-code tot die volledig in beeld is. De software registreert automatisch de inhoud van de QR-code. De QR-code wordt door de QR code reader automatisch herkent en direct omgezet in bijvoorbeeld eeninternetadres.
Deze methode met qr-codes bespaart gebruikers het moeizaam op een telefoon intypen van een internet adres. De QR-code kan nagenoeg op ieder materiaal worden gedrukt en zijn zo gemakkelijk te gebruiken op visitekaartjes, in advertenties, op T-shirts, entreekaartjes, en zo voort.
FAQ - UITLEG
De ladder met al zijn benamingen