• Gratis verzending in Vlaanderen vanaf 99 euro
  • Eigen leveringsdienst
  • 100% Belgische website

Veelgestelde vragen

FAQ - Algemene informatie

 

Wie zijn wij?

We hebben onze firmanaam te danken aan de Latijnse vertaling voor hoog (=Altus).
ALTUS betekend op zijn Brugs ook 'Ben je al thuis', dat is iets wat we dadelijk in onze winkel horen van klanten.
Ons bedrijf bestaat inmiddels ruim 20 jaar (sinds januari 2000). 

Voorheen was onze zaakvoerder gedurende 9 jaar werkzaam bij de firma Altrex waar hij ruime ervaring en kennis opdeed.

Wij zijn, naast fabrikant en groothandel, ook webwinkelier en retailer met 1 winkel in Brugge
Dit betekent dat we ervaring hebben op zowel de inkoopkant alsook de verkoopkant. We weten ook goed wat de consument zoekt en verwacht.
Deze eigenschappen leiden ertoe dat we een betere verkoop kunnen realiseren.

Bekijk onze winkel via google maps door HIER te klikken (dit is onze oude winkel).

 

Wat zijn onze motto en streefdoel?

 

Kwaliteit  Service   Stock Garanties Scherpe prijzen Klant tevredenheid  Dienst naverkoop 

 

 

Wat is ons adres?

Firma naam : ALTUS NV

Wij zijn gelegen op het industriepark 
"DE BLAUWE TOREN "

Straatnaam : Kolvestraat 5
Postcode : 8000
Stad : BRUGGE
Tel.: 050/31.41.29
Fax : 050/31.90.35

 

FAQ - Bestellen en betalen

 

Welke betaalmogelijkheden worden geaccepteerd?

 

Bij levering aan de chauffeur

  • - Met cash of Cheque 
  • - Met bancontact Maestro of Mastercard of Visa (mobile unit)
  • - Overschrijving voor levering (gegevens terug te vinden op uw online bestelbon)
    Voor klanten is 30 dagen factuur mogelijk (enkel professioneel)

 

Bij afhaling in onze showroom 

  • - Bancontact
  • - Cash
    Voor klanten is 30 dagen factuur mogelijk (enkel professioneel)
 

Hoe te betalen via overschrijving?

Kies aan het einde van je bestelling de functie betalen per « overschrijving » en wij geven je een overzicht van uw bestelling, evenals de gegevens van onze rekening en de referentie van de overmaking. U kunt alle informatie van uw betaling uitprinten en het geld overmaken (waarbij u het referentienummer op de bankopdracht aangeeft).
Het geld staat binnen drie dagen op onze rekening en wij sturen je bestelling op.

 

Hoe kan ik me inschrijven? Hoe kan ik een toegangscode te ontvangen?

Je kiest zelf je toegangscode bij je eerste bestelling.
Klik bovenaan rechts «nog niet geregistreerd » op « Klik hier om uw gegevens in te voeren » en voer je gegevens in.
Hierna kan je je toegangscode kiezen.

 

FAQ - Producten en voorraad

 

Wat is er in voorraad?

Wij hebben 95% van alle artikels op voorraad staan. Indien niet op voorraad kunnen wij dit binnen de 24 uur staan hebben.
Bij onze leveranciers hebben wij een garantie dat het materiaal binnen de 15 werkdagen leverbaar is.

 

Wat is de prijspolitiek van Altus?

Altus tracht jou de aantrekkelijkste prijzen aan te bieden.
Als je een product ergens anders goedkoper kan vinden, kan je dat aan ons laten weten.
Als gevolg van de activiteiten van Altus door heel Europa is het terugbetalen van het prijsverschil niet mogelijk.
Wij trachten wel zo goed mogelijk aan de verwachtingen te voldoen.

 

Waar komen de producten vandaan?

Altus koopt zijn producten op de Europese markt.
Het gaat om merkproducten die in heel Europa fabrieksgarantie hebben.

 

Hoe kan ik technische informatie over de producten vinden?

Op onze website kan je een pagina vinden met technische informatie over het product, waarin wij de belangrijkste eigenschappen van elk product aangeven.
Deze technische informatie komt direct van onze partners of leveranciers. 

 

Wat gebeurt er als de prijs verandert ?

Wanneer je een bestelling valideert, door een betaalwijze te kiezen, is de koop gesloten (akkoord over koopwaar en prijs).
Wij valideren jouw bestelling door je de koop mede te delen, middels het sturen van een bevestiging.
Als de prijzen na jouw bestelling dalen, kunnen wij je in geen geval het verschil terugbetalen (volgens het zakenrecht).
Als de prijzen stijgen, kunnen wij jou echter ook geen hogere prijs laten betalen.

 

FAQ - GRATIS levering

 

Wat is het minimum orderbedrag?

 
 
MINIMUM ORDERBEDRAG EN FRANCO LEVERINGEN BELGIË
Vanaf 98 euro excl. BTW zal uw bestelling zonder bijkomende kosten geleverd worden. 
Tussen 0,01 en 97,99 euro excl.BTW brengen wij uw bestelling tegen een kleine vergoeding van 12,39 euro excl.BTW of 15 euro incl.BTW transportkosten in rekening.
1 bestelling met 2 verschillende leveringsadressen is toegestaan.
Als de bestelling onder de 98 euro excl. BTW valt per adres dan zullen wij hiervoor extra kosten (zoals hierboven) aanrekenen.
 
MINIMUM ORDERBEDRAG BUITEN BELGIË EN BINNEN EUROPA 
Vanaf 799,00 Euro excl. BTW zal uw bestelling buiten België franco geleverd worden !
 
 

FAQ - Annuleren en terugbetalen

 

Hoe kan ik mijn bestelling in zijn geheel annuleren?

Jouw bestelling kan volledig worden geannuleerd voor verzending.
Indien jouw bestelling in behandeling is op het moment van jouw aanvraag, kan de verzending niet worden tegengehouden.
Daarom verzoeken wij jou het pakket te weigeren bij aflevering door de transporteur zodat het teruggezonden zal worden.
Zodra het geweigerde pakket bij onze After Sales Service is geregistreerd, zal je een bevestigingsmail ontvangen. Op dat moment kan je de terugbetaling aanvragen.
Voordat jouw bestelling verwerkt is, kan je jouw bestelling volledig annuleren door een e-mail te sturen naar [email protected]altus.be 

 

Wat als ik wil annuleren na levering?

Als je jouw bestelling na levering nog wenst te annuleren, dan zullen wij de eventuele transport kosten toch aanrekenen aan 15 euro incl. BTW voor de levering en 15 euro incl. BTW voor de terughaling. Als je zelf het artikel terugbrengt (dus zelf de transport doet) dan rekenen wij dat uiteraard niet aan.
Reeds betaalde goederen worden enkel via overschrijving teruggestort.
Een annulering na levering is mogelijk tot 3 dagen na de levering en moet ongebruikt en in de originele verpakking zitten.

 

FAQ - Omruilen

 

Hoe kan ik een product omruilen?

Je kan een product omruilen naar een ander product dat meer of minder kost.
Per omruiling zal er een vergoeding van 25 euro (incl.BTW) voor extra transport aangerekend worden.
Indien je het product zelf binnenbrengt zal deze uiteraard niet aangerekend worden.
Het gaat ons louter over de transportkost. Voor 1 product moeten wij namelijk 2 keer rijden.

Indien een product verkeerd geleverd is door ons, dan zal er uiteraard geen extra kosten aangerekend worden.

 

FAQ - Garantie

 

Hoe verloopt de garantie?

  • Voor de meeste van onze professionele producten is er 5-10 jaar garantie voorzien, dit staat telkens bij elk artikel vermeld.
  • In geval van garantie halen wij jouw artikel op en leveren we dit franco terug.
  • Indien er geen garantie is, halen wij het artikel (tegen vergoeding) op en herstellen wij het (tegen vergoeding) om dan terug (tegen vergoeding) bij jou te leveren.
    Weliswaar allemaal na correcte afspraak voordien.
  • Onze leveranciers/ fabrikanten besluiten wat er in garantie is. Wij beslissen dat niet. 

 

FAQ - Contact

 

Hoe kan ik contact opnemen?

Altus is niet bang voor lastige vragen.
Onze klantenservice staat klaar om je snel en adequaat te ondersteunen en uiteraard zijn we goed bereikbaar.
Onze medewerkers hebben bovendien uitgebreide praktijkervaring met alle producten die we verkopen.

Je kan ons bereiken via e-mail, telefoon, post en fax.
Daarnaast kan je natuurlijk langskomen in onze winkel.

 

CONTACTINFORMATIE 

ALTUS nv
Kolvestraat 5
8000 Brugge
Tel.0032(0)50314129

Mobiel 0475228689
Fax 0032(0)50319035
email [email protected]

 

BANKGEGEVENS

KBC bankgegevens van Altus:

Rekening nummer 475-1164341-66
BIC: KREDBEBB
IBAN: BE07 4751 1643 4166

 

BTW-nummer/ Ondernemingsnummer

RPR Brugge
BTW / Ond.nr. 0467 003 827

 

Via telefoon

Altus.be beschikt over haar eigen klantenservice waar je met al je vragen terecht kunt.
Medewerkers van verschillende gespecialiseerde afdelingen kunnen je vraag vaak direct beantwoorden. Tijdens onze openingsuren zal je vrijwel meteen te woord worden gestaan.
Het telefoonnummer van onze klantenservice is 050 314129.

 

Via e-mail

Altus.be reageert snel op vragen via e-mail.
Tijdens onze openingsuren kun je binnen 4 uur een inhoudelijke reactie van ons verwachten: [email protected]

 

 

Per fax

Wij zijn sinds januari 2021 niet meer bereikbaar via fax, fax is een verouderde verzendmethode

 

Per post

Correspondeer je liever per post? Dat kan!
Altus reageert zo snel mogelijk op jouw brieven.
Gewoonlijk kan je binnen drie werkdagen een inhoudelijke reactie van ons verwachten.
Je kan jouw brieven richten aan:


ALTUS nv
Kolvestraat 5
8000 Brugge

 

Klachten

Bij Altus.be draait alles om tevreden klanten.
Mocht je toch een slechte ervaring hebben met onze service, dan horen wij dit graag. We doen er dan alles aan om je alsnog tevreden te stellen.
Je kan je klacht richten aan de afdeling Klantenservice. Je krijgt altijd binnen 1 week uitsluitsel over je klacht.
Ben je niet tevreden met het antwoord van onze klantenservice, dan kan je je klacht richten aan de teamleider Klantenservice. Dit kan uitsluitend schriftelijk:

ALTUS nv
T.A.V Dhr.  C. Strubbe 
Kolvestraat 5
8000 Brugge

 

Suggesties

Heb je suggesties hoe wij je beter van dienst kunnen zijn? Laat het ons weten, bij voorkeur per e-mail.
Altus verbetert zijn dienstverlening voortdurend en stelt je reactie daarom enorm op prijs.

 

FAQ - Openingsuren

 

Wat zijn de openingsuren van de winkel?

De online shop blijft altijd open en de leveringen gaan altijd door ook tijdens vakantieperiodes.
Bekijk hieronder de openingsuren van de fysieke winkel.

 

Maandag 8.00 - 12.30 uur  14.00 - 17.30 uur
Dinsdag 8.00 - 12.30 uur  14.00 - 17.30 uur
Woensdag 8.00 - 12.30 uur  14.00 - 17.30 uur
Donderdag 8.00 - 12.30 uur  14.00 - 18.00 uur  
Vrijdag 8.00 - 12.30 uur  14.00 - 17.30 uur
Zaterdag Na afspraak  050/31.41.29 of mobiel 0475/22.86.89
Zondag gesloten  
   
De openingsuren van onze winkel verschillen met de bereikbaarheid van onze klantenservice.
Wij zijn gesloten op zaterdag, zon- en feestdagen.
Wij leveren niet uit op zaterdag, zondag en feestdagen!

 

Adres van de winkel: 

Altus nv
Kolvestraat 5
8000 Brugge

[email protected]
Tel.: 050314129

 

 

Wanneer is de klantenservice bereikbaar?

Onze klantenservice is bereikbaar via telefoon en e-mail op de volgende tijden:

 
Maandag 7.00 - 22.00 uur  
Dinsdag 7.00 - 22.00 uur  
Woensdag 7.00 - 22.00 uur  
Donderdag 7.00 - 22.00 uur  
Vrijdag 7.00 - 22.00 uur  
Zaterdag 9.00 - 17.30 uur  
Zondag Gesloten

 

 

FAQ - Aflevering

 

Kan je laten leveren op een ander adres?

Wij kunnen inderdaad laten leveren op een ander adres dan het facturatieadres.
Bij stap 3 van jouw bestelling kan je jouw adres veranderen naar het leveringsadres.
Jouw factuuradres blijft dan wel het eerst ingevuld adres van jouw account. 

Wij kunnen bijvoorbeeld een ladder of een steiger rechtstreeks op de werf leveren.
Wel moet er bij deze levering voordien afgesproken worden hoe de betaling zal gebeuren.

 

Wat is de leveringstermijn?

De leveringstermijn is gemiddeld 3 werkdagen na bestelling.
Wij leveren alle werkdagen in de provincies Antwerpen, Limburg, Vlaams Brabant, Waals Brabant, Henegouwen, Oost-en West-Vlaanderen.
In de provincies Namen, Luik en Luxemburg gebeurd dit na afspraak (dit is een regio waar wij niet zo vaak leveren) en dus niet binnen de 3 werkdagen tenzij anders is overeengekomen.


Natuurlijk kunnen wij meestal sneller leveren op aanvraag.
Wij hebben 98 % van het materiaal dat op onze website staat op voorraad.
Wij rijden met eigen transporteurs, dus de chauffeur die bij jouw langs komt is in dienst bij ons op de firma.

 

FAQ - QR code

 

Wat is een QR-code?

QR (Quick Respons) is een barcode die gescand kan worden met de camera van uw mobiele telefoon. 

 

Hoe werkt een QR-CODE? 

De gebruiker start zijn barcode reader software op zijn mobiele telefoon en richt met de camera van zijn telefoon op de QR-code tot die volledig in beeld is.
De software registreert automatisch de inhoud van de QR-code.
De QR-code wordt door de QR code reader automatisch herkent en direct omgezet in bijvoorbeeld een internetadres.

 

Deze methode met QR-codes bespaart gebruikers het moeizaam op een telefoon intypen van een internet adres.
De QR-code kan nagenoeg op ieder materiaal worden gedrukt en zijn zo gemakkelijk te gebruiken op visitekaartjes, in advertenties, op T-shirts, entreekaartjes, enzovoort. 

 

FAQ - UITLEG

 

Welke verschillende benamingen zijn er voor ladders?

  • - Een reformladder is een ladder die kan staan in trap ladderstand of die kan gebruikt worden als uitschuifbare ladder (rechte ladder).
  • - Een schuifladder kan niet in reformstand staan!
  • - Een ladder met touw (touwoptrek) is een ladder voorzien van een touw met een katrolsystemen, deze ladders kunnen 2 of 3-delig zijn.
      Er bestaan ook 3-delige touw optrek ladders waarvan er 1 stuk ladder manueel te plaatsen is en het tweede stuk op te trekken met een touw.
  • - Een multifunctionele ladder is een ladder die in verschillende standen kan geplaatst worden. Van deze ladder zijn er veel verschillende uitvoeringen al dan niet met steigerstand,   trapladderstand, trappenstand, refromstand, schuifladderstand, …
  • - Een telescoopladder is een ladder die in of uit elkaar kan schuiven van een zeer kleine geheel naar een lange ladder of trapladder.

 

 

 

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »