• Gratis verzending in Vlaanderen*
  • Eigen leveringsdienst
  • Grootste voorraad van België

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

 

FAQ - Wie zijn wij ?

De naam ALTUS staat in het Latijns voor hoog, vandaar hebben wij onze firma naam te danken. Ons bedrijf bestaat inmiddels ruim 17 jaar. (sinds januari 2000)

Voorheen was onze zaakvoerder werkzaam gedurende 9 jaar bij de firma Altrex alwaar hij de ruime ervaring en kennis opgedaan heeft. Bekijk onze winkel via google maps door HIER te klikken.

Wij zijn, naast fabrikant en groothandel, ook webwinkelier en retailer met 1 winkel in Brugge. Dit betekent dat we op zowel de inkoop kant alsook de verkoopkant onze ervaringen hebben en goed weten wat de consument zoekt en verwacht. Deze eigenschappen leiden ertoe dat we een betere verkoop kunnen realiseren, maar ook minder voorraad hebben van relatief slechtlopende producten.

Ons motto en streefdoel :

Kwaliteit

Service

Stock

Garanties

Scherpe prijzen

Klant tevredenheid

Dienst naverkoop

 

FAQ - ONS ADRES :

ALTUS

Firma naam : ALTUS NV

Wij zijn gelegen op het industriepark 

"DE BLAUWE TOREN "

Straatnaam : MONNIKENWERVE 38

Postcode : 8000

Stad : BRUGGE

Tel.: 050/31.41.29

Fax : 050/31.90.35

 

FAQ - Bestellen en betalen

Welke betaalmogelijkheden worden geaccepteerd ?

Bij levering aan de chauffeur :

  • Met cash of Cheque 
  • Met bancontact Maestro of Mastercard of Visa (mobile unit)
  • Overschrijving voor levering (gegevens terug te vinden op uw online bestelbon)
  • Voor klanten is 30 dagen factuur mogelijk (enkel professioneel)

Bij afhaling in onze showroom :

  • Bancontact
  • Cash
  • Voor klanten is 30 dagen factuur mogelijk (enkel professioneel)
 

Hoe te betalen via overschrijving ?

Kies aan het einde van uw bestelling de functie betalen per « overschrijving » en wij geven u een overzicht van uw bestelling, evenals de gegevens van onze rekening en de referentie van de overmaking. U kunt alle informatie van uw betaling uitprinten, het geld overmaken, waarbij u het referentienummer op de bankopdracht aangeeft. Het geld staat binnen drie dagen op onze rekening en wij sturen uw bestelling op.

 

Hoe kan ik me inschrijven ? Hoe een toegangscode te ontvangen ?

U kiest zelf uw toegangscode bij uw eerste bestelling. Klik bovenaan rechts «nog niet geregistreerd » op « Klik hier om uw gegevens in te voeren » en voer uw gegevens in. Hierna kunt u uw toegangscode kiezen.

 

FAQ - Producten en voorraad

voorraad

Wij hebben 95% van alle artikels op voorraad staan. Indien niet op voorraad kunnen wij dit binnen de 24 uur staan hebben .

Bij manco stock bij onze leveranciers hebben wij een garantie dat het materiaal binnen de 15 werkdagen leverbaar is .

 

Wat is de prijspolitiek van Altus ?

Altus tracht u de aantrekkelijkste prijzen aan te bieden.
Als u een product ergens anders goedkoper vindt, kunt u ons dat laten weten. Als gevolg van de activiteiten van Altus door heel Europa is het terugbetalen van het prijsverschil niet mogelijk. Maar wij trachten zo goed mogelijk aan uw verwachtingen te voldoen.

 

Waar komen de producten vandaan ?

Altus koopt zijn producten op de Europese markt. Het gaat om merkproducten die in heel Europa fabrieksgarantie hebben.

 

Hoe kan ik technische informatie over de producten vinden ?

Op onze website vindt u een pagina met technische informatie over het product, waarin wij de belangrijkste eigenschappen van elk product aangeven. Deze technische informatie komt direct van onze partners of leveranciers. 

 

Wat gebeurt er als de prijs verandert ?

Wanneer u een bestelling valideert, door een betaalwijze te kiezen, is de koop gesloten (akkoord over koopwaar en prijs). Wij valideren uw bestelling door u de koop mede te delen, middels het sturen van een bevestiging.
Als de prijzen na uw bestelling dalen, kunnen wij u in geen geval het verschil terugbetalen, volgens het zakenrecht. Als de prijzen stijgen, kunnen wij u echter ook geen hogere prijs laten betalen.

 

FAQ - GRATIS levering

Minimum order bedrag

MINIMUM ORDERBEDRAG EN FRANCO LEVERINGEN BELGIË
Vanaf 98 euro excl. BTW zal uw bestelling zonder bijkomende kosten geleverd worden. 
Tussen 0,01 en 97,99 euro excl.BTW brengen wij uw bestelling tegen een kleine vergoeding van 12,39 euro excl.BTW of 15 euro incl.BTW transportkosten in rekening .
1 bestelling met 2 verschillende leveringsadressen is toegestaan, als de bestelling onder de 98 euro excl. BTW valt per adres dan zullen wij hiervoor extra kosten zoals hierboven aanrekenen !
MINIMUM ORDERBEDRAG BUITEN BELGIË EN BINNEN EUROPA 
Vanaf 799,00 Euro excl. BTW zal uw bestelling buiten België franco geleverd worden !
 
 

FAQ - Annuleren en terugbetalen

Ik wens mijn bestelling in zijn geheel te annuleren.

Uw bestelling kan volledig worden geannuleerd voor verzending.

Indien uw bestelling in behandeling is op het moment van uw aanvraag, kan de verzending niet worden tegengehouden. Daarom verzoeken wij u het pakket te weigeren bij aflevering door de transporteur zodat het teruggezonden zal worden.

Zodra het geweigerde pakket bij onze After Sales Service is geregistreerd, zult u een bevestigingsmail ontvangen, op dat moment kunt u de terugbetaling aanvragen.

Voordat uw bestelling verwerkt is kunt u uw bestelling volledig annuleren met ons een email te sturen naar info@altus.be 

 

Annuleren na levering

Als je uw bestelling na levering nog wenst te annuleren, dan zullen wij de eventuele transport kosten toch aanrekenen aan 15 euro incl.BTW voor de levering en 15 euro incl.BTW voor de terughaling. uiteraard als U ze zelf terugbrengt het transport doet, dan rekenen wij dit niet aan.

Reeds betaalde goederen worden enkel via overschrijving teruggestort !

Een annulering na levering is mogelijk tot 3 dagen na de levering en moet ongebruikt in de originele en verpakking zitten.

FAQ - Omruilen

Omruilen naar ander product

Een product omruilen naar een ander product die meer of minder kost :

Per omruiling zal er een vergoeding van 25 euro (incl.BTW) voor extra transport aangerekend worden.

Indien u het product zelf binnenbrengt zal deze uiteraard niet aangerekend worden .

Het gaat ons louter over de transportkost ! Voor 1 product moeten wij dus 2 keer rijden !

Indien een product verkeerd geleverd is door ons, dan zal er uiteraard geen extra kosten aangerekend worden !

 

FAQ - Garantie

Hoe verloopt de garantie ?

  • Voor de meeste van onze professionele producten is er 5-10 jaar garantie voorzien, dit staat trouwens bij elk artikel vermeld.
  • In geval van garantie halen wij uw artikel op en leveren dit franco terug.
  • Indien geen garantie, halen wij tegen vergoeding op en herstellen wij tegen vergoeding om dan terug tegen vergoeding te leveren.(weliswaar allemaal na correcte afspraak voordien)
  • Onze leveranciers - fabrikanten besluiten wat er in garantie is, niet wij ! 

 

FAQ - Contact

Contact opnemen

Altus.be is niet bang voor lastige vragen. Onze klantenservice staat klaar om je snel en adequaat te ondersteunen, en uiteraard zijn we goed bereikbaar. Onze medewerkers hebben bovendien uitgebreide praktijkervaring met alle producten die we verkopen.

Je kunt ons bereiken via email, telefoon, post en fax. Daarnaast kan je natuurlijk langskomen in onze winkel.

CONTACTINFORMATIE :

ALTUS nv
Monnikenwerve 38-40
8000 Brugge
Tel.0032(0)50314129

Mobiel 0475228689
Fax 0032(0)50319035
email info@altus.be of klik hiernaast   altus.be

 

 

 

Bank gegevens :

KBC BANK GEGEVENS VAN ALTUS:

Rekening nummer 475-1164341-66

BIC: KREDBEBB

IBAN: BE07 4751 1643 4166

 

BTW / Ond.nr. :

RPR Brugge

BTW / Ond.nr. 0467 003 827

 

Via telefoon

Altus.be beschikt over haar eigen klantenservice waar je met al je vragen terecht kunt. Medewerkers van verschillende gespecialiseerde afdelingen kunnen je vraag vaak direct beantwoorden. Tijdens onze openingsuren wordt je vrijwel meteen te woord gestaan. Het telefoonnummer van onze klantenservice is 050 314129

 

Via email

Altus.be reageert snel op vragen via e-mail. Tijdens onze openingsuren kun je binnen 4 uur een inhoudelijke reactie van ons verwachten. Vul direct ons online contact-formulier in. of via info@altus.be

 

 

Per fax

Je kunt vragen of opmerkingen ook faxen. Tijdens onze openingstijden kun je binnen vier uur een inhoudelijke reactie van ons verwachten. Ons faxnummer is 050 319035.

 

Per post

Correspondeer je liever per post? Dat kan! Altus.be reageert zo snel mogelijk op uw brieven. Gewoonlijk kun je binnen drie werkdagen een inhoudelijke reactie van ons verwachten. Je kunt uw brieven richten aan:
ALTUS nv
Monnikenwerve 38-40
8000 Brugge

 

Klachten

Bij Altus.be draait alles om tevreden klanten. Mocht je toch een slechte ervaring hebben met onze service, dan horen wij dit graag. We doen er dan alles aan om je alsnog tevreden te stellen. Je kunt je klacht richten aan de afdeling Klantenservice. Je krijgt altijd binnen 1 week uitsluitsel over je klacht.

Ben je niet tevreden met het antwoord van onze klantenservice, dan kun je je klacht richten aan de teamleider Klantenservice. Dit kan uitsluitend schriftelijk:

ALTUS nv
T.A.V Dhr.  C. Strubbe 
Monnikenwerve 38-40
8000 Brugge

 

Suggesties

Heb je suggesties hoe wij je beter van dienst kunnen zijn? Laat het ons weten, bij voorkeur per e-mail. Altus verbetert haar dienstverlening voortdurend en stelt je reactie daarom zeer op prijs.

 

FAQ - Openingsuren

OPENINGSUREN WINKEL

De online shop blijft altijd open en de leveringen gaan altijd door ook tijdens vakantieperiodes !

Onze fysieke winkel is gesloten van donderdag 20 juli 2017 t.e.m Zondag woensdag 2 augustus 2017 !

Maandag 8.00 - 12.30 uur  14.00 - 17.30 uur
Dinsdag 8.00 - 12.30 uur  14.00 - 17.30 uur
Woensdag 8.00 - 12.30 uur  14.00 - 17.30 uur
Donderdag 8.00 - 12.30 uur  14.00 - 18.00 uur  
Vrijdag 8.00 - 12.30 uur  14.00 - 17.30 uur
Zaterdag Na afspraak  050/31.41.29 of mobiel 0475/22.86.89
Zondag gesloten  

De openingsuren van onze winkel verschillen met de bereikbaarheid van onze klantenservice.

Wij zijn gesloten op zaterdag, zon- en feestdagen.

Wij leveren niet uit op zaterdag, zondag en feestdagen !

Ons adres: 

Altus nv

Monnikenwerve 38

8000 Brugge

klantendienst@atus.be

Tel.: 050314129

 

 

Bereikbaarheid klantenservice

Onze klantenservice is bereikbaar via telefoon en e-mail op de volgende tijden:

Bereikbaarheid klantenservice
Maandag 7.00 - 22.00 uur  
Dinsdag 7.00 - 22.00 uur  
Woensdag 7.00 - 22.00 uur  
Donderdag 7.00 - 22.00 uur  
Vrijdag 7.00 - 22.00 uur  
Zaterdag 9.00 - 17.30 uur  
Zondag Gesloten

 

FAQ - Aflevering

Leveren op een ander adres, kan dit ?

Wij kunnen idd op een ander adres leveren dan het facturatieadres.

Bij stap 3 van uw bestelling kan je uw adres veranderen naar het leveringsadres, uw factuuradres blijft dan wel het eerst ingevuld adres van uw account. 

Wij kunnen bijvoorbeeld een ladder of een steiger rechtstreeks op de werf leveren.

Wel moet er bij deze levering voordien afgesproken worden hoe de betaling zal gebeuren.

 

Leveringstermijn

De leveringstermijn is gemiddeld 3 werkdagen na bestelling .

Wij leveren alle werkdagen in de Provincie’s Antwerpen,Limburg, Vlaams Brabant, Waals Brabant, Henegouwen, Oost en West Vlaanderen 

In de provincie’s Namen, Luik en Luxemburg gebeurd dit na afspraak (dit is een regio waar wij niet zo vaak leveren) dus niet binnen de 3 werkdagen tenzij anders is overeengekomen !

Natuurlijk kunnen wij meestal sneller leveren op aanvraag !

Wij hebben 98 % van het materiaal dat op onze website staat voorraad steken !

Wij rijden met eigen transporteurs, dus de chauffeur die bij u langs komt is in dienst bij ons op de firma ! 

FAQ - QR code

Hoe werkt een QR code

WAT IS EEN QR CODE?

QR (Quick Respons) eis een barcode die ingescand kan worden met de camera van uw mobiele telefoon. 

 

HOE WERKT DE QR-CODE?

 

Hoe werkt een qr codes

 

De gebruiker start zijn barcode reader software op zijn mobiele telefoon en richt met de camera van zijn telefoon op de QR-code tot die volledig in beeld is. De software registreert automatisch de inhoud van de QR-code. De QR-code wordt door de QR code reader automatisch herkent en direct omgezet in bijvoorbeeld eeninternetadres.

 

Deze methode met qr-codes bespaart gebruikers het moeizaam op een telefoon intypen van een internet adres. De QR-code kan nagenoeg op ieder materiaal worden gedrukt en zijn zo gemakkelijk te gebruiken op visitekaartjes, in advertenties, op T-shirts, entreekaartjes, en zo voort. 

 

FAQ - UITLEG

De ladder met al zijn benamingen

 

Een reformladder is een ladder die kan staan in trap ladderstand of die kan gebruikt worden als uitschuifbare ladder (rechte ladder).
Een schuifladder kan niet in reformstand staan !
Een ladder met touw (touwoptrek) is een ladder voorzien van een touw met een katrolsysteems, deze ladders kunnen 2 of 3-delig zijn . Er bestaan ook 3-delige touw optrek ladders waarvan er 1 stuk ladder manueel te plaatsen is en het tweede stuk op te trekken met een touw !
Een multifunctionele ladder is een ladder die in verschillende standen kan geplaatst worden, van deze aldder zijn er veel verschillende uitvoeringen al dan niet met steigerstand, trapladderstand, trappenstand, refromstand,schuifladderstand …
Een telescoopladder is een ladder die in of uit elkaar kan schuiven van een zeer kleine geheel naar een lange ladder of trapladder 
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »